حمایت از دانش‌بنیان‌ها، حمایت از تولید ملی

حمایت از دانش‌بنیان‌ها، حمایت از تولید ملی

به گزارش پایگاه خبری همزمان،حمایت از تولید ملی؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد، نمایشگاه بین‌المللی را فرصت ارزشمندی برای حضور تولیدکنندگان و عرضه محصولات آنها دانست و اظهارکرد: مشهد مقدس، از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، بازرگانی و … برخوردار بوده و همین امر فعالیت در این شهر را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران جذاب می‌کند.وی با اشاره به نمایشگاه خودرو، این نمایشگاه را جزو رویدادهای ویژه خواند و گفت: در حوزه خودروسازی به سمتی رفته‌ایم که گام‌های اولیه در موضوع تولید خودرو و قطعات را برداشته‌ایم؛ باید با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در این عرصه فعال‌تر شویم.

حاجی‌بگلو افزود: نخبگان و چهره‌های شاخص بسیاری از ایران در عرصه خودروسازی دنیا داریم که چنین ظرفیت‌هایی را باید در داخل مورد توجه قرار دهیم و از آنها برای اعتلاء صنعت کشورمان بهره ببریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در استان خراسان رضوی و مشهد شرکت‌های خودروسازی و تولید قطعات خوبی داریم که سبب شده در این عرصه به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شویم، تصریح کرد: علیرغم همه پیشرفت‌ها در صنعت خودروسازی، کماکان با دستیابی به خودرو ملی باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا فاصله داریم.

حاجی‌بگلو گفت: امیدواریم با حضور پررنگ‌تر نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، هرچه زودتر در این مسیر به نقطه کمال برسیم و خودروی ملی مطابق با استانداردهای روز و کیفیت درخور تولید و در اختیار هموطنان قرار دهیم.

وی در ادامه به نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: با بهبود شرایط کرونایی کشور، حدود یک سال است که این نمایشگاه فعالیت خود را از سر گرفته و نسبت به برگزاری رویدادهای مختلف اقدام کرده است؛ درعین حال، هنوز با سیاست‌های مدنظر شورای ششم فاصله دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: نمایشگاه بین‌المللی باید به عرصه‌ای برای نمایش و عرضه تولیدات داخلی و معرفی ظرفیت‌های بومی تبدیل شود؛ در این مسیر می‌توان ظرفیت‌های موجود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی داخلی قرار داد و از تولید ملی حمایت کرد.