12
در ادامه خصومت ها با ایران:

امارات متحده صدور ویزا برای ایرانیان ر ا متوقف کرد

  • کد خبر : 1199
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
امارات متحده صدور ویزا برای ایرانیان ر ا متوقف کرد
امارات متحده عربی صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور عمدتاً مسلمان از جمله ایران، سوریه و سومالی را متوقف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان به نقل از رویترز، اسناد صادر شده از سوی یک مرکز دولتی نشان می دهد امارات متحده عربی صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور عمدتاً مسلمان از جمله ایران، سوریه و سومالی را متوقف کرده است.

این اسناد که به شرکت های فعال در این پارک ارسال شده و خبرگزاری رویترز آن را رؤیت کرده، در آن ها به یک ممنوعیت مهاجرتی اشاره شده بود که از روز ۱۸ نوامبر اعمال شده است.

طبق این اسناد، صدور ویزاهای جدید کاری و مسافرتی برای اتباع خارج از امارات متحده عربی، از ۱۳ کشور دنیا، از جمله افغانستان، لیبی و یمن، تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمده است.

بر اساس سند مذکور، شهروندان کشورهای الجزیره، کنیا، عراق، لبنان، پاکستان، تونس و ترکیه هم مشمول این ممنوعیت صدور ویزا هستند.

مشخص نبود آیا استثنایی هم برای این ممنوعیت در نظر گرفته شده است یا خیر.

سازمان فدرال هویت و شهروندی امارات متحده عربی هنوز پاسخی در این رابطه به خبرگزاری رویترز ارائه نکرده است.

منبعی در رابطه با این موضوع به رویترز گفته امارات متحده عربی صدور ویزای جدید برای افغان ها، پاکستانی ها و شهروندان چندین کشور دیگر را به دلیل نگرانی های امنیتی موقتاً متوقف کرده است.

بخوانید:  اولین پرواز تاکسی هوایی در ایران بهمن ماه محقق می شود؟

این منبع درباره ی اینکه این نگرانی ها چه بودند توضیحی ارائه نکرد اما گفت انتظار می رود این ممنوعیت صدور ویزا مدت زیادی طول نکشد.

گفتنی است هفته ی گذشته، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد امارات متحده عربی صدور ویزای جدید برای شهروندان خود و چند کشور دیگر را متوقف کرده است.

این نهاد گفت علت به تعلیق درآمدن این پروسه را از کشور امارات متحده جویا می شود اما تصور می شود که به همه‌گیری ویروس کرونا مربوط باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان و منبع مذکور گفتند کسانی که دارای ویزای معتبر هستند مشمول این محدودیت جدید نمی شوند و امکان ورود به امارات متحده عربی را دارند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1199

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.