12
واکنش نوه‌ی دختری استادِ‌ آواز ایران به شایعات:

استاد «محمدرضا شجریان» هرگز وصیتی مبنی بر اینکه کجا به خاک سپرده شوند،ننوشته‌اند

  • کد خبر : 800
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
استاد «محمدرضا شجریان» هرگز وصیتی مبنی بر اینکه کجا به خاک سپرده شوند،ننوشته‌اند
«آوا مشکاتیان»، شایعات مبنی بر این‌که استاد شجریان در وصیتنامه‌اش قید کرده که در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شود را تکذیب کرد.

در حالی‌که برخی رسانه‌ها هم‌زمان با درگذشتِ استاد شجریان به این مساله اشاره کردند که این استادِ آوازخوان، وصیت کرده‌اند تا در توس و در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شوند، نوه‌ی دختری ایشان، این مساله را تکذیب و تایید می‌کند انتخاب توس به‌عنوان محل خاکسپاری، توسط اعضای خانواده این استاد آواز صورت گرفته است.

در متنی که آوا مشکاتیان در صفحه اینستاگرامش نوشته، آمده است: «متاسفانه در روزگاری که سوگوار عزیزمان محمدرضا شجریان هستیم، هزاران مطلب پیرامون ایشان روایت می‌شود که بسیاری از آنها جعلی و نادرست است، از آن جمله ویدیٔویی است که به عنوان وصیتنامه ایشان ساخته‌اند، ممکن است بعضی از جملاتی که از قول ایشان گفته می‌شود دلنشین باشد؛ اما لزوماً گفته ایشان نیست و سندیت ندارد، ایشان هرگز وصیتی مبنی بر اینکه کجا و چطور به خاک سپرده شوند، ننوشته‌اند.»

پیش‌تر «همایون شجریان» با رد وجود فشارها برای خاکسپاری استاد محمدرضا شجریان در مشهد گفته بود: «هیچ فشاری در این زمینه نیست و انتخاب توس تصمیم خانواده بوده است. وقتی صحبت شد که شان ایشان به‌عنوان یک شخصیت ملی کجاست، من و خانواده به گزینه آرامگاه فردوسی رسیدیم و این تصمیم خانواده است. می‌خواستیم ایشان در جایی باشند که در شان خودشان و مردم ایران باشد.»‌

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=800

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. متاسفانه شایعات حول و حوش خانواده شجریان همیشه بر واقعیت ها چیره شده است حتی ژس از مرگ استاد

قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.