به گزارش پایگاه خبری همزمان،پایانههای مسافربری مشهد؛ سید مهدی کمالی در خصوص اقدامات انجام شده برای خدمترسانی مناسب به زائران درطرح استقبال از بهار، گفت: با توجه به پیشبینیها برای حضور تعداد زیادی زائر در ایام نوروز 1401 برنامهریزیها و هماهنگیهای لازم در این زمینه انجام و برهمین اساس کارگروه درون سازمانی تدوین برنامهها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه مکاتبه و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر جهت استقرار تیم عملیاتی در پایانههای مسافربری نیز انجام شده است، اظهارکرد: همچنین برای هماهنگی بیشتر جلساتی با حضور مدیران اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان، سازمان پایانههای مسافربری شهرداری مشهد، مدیران انجمن صنفی و مدیران شرکتهای مسافربری مشهد برگزارشده است.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با کرونا درپایانهها درایام پایانی سال و نوروز اشاره و تصریح کرد: اطلاعرسانی و آگاهسازی مردم با استفاده از نصب بنر و تابلوهای اطلاع رسانی ،برگزاری دوره آموزشی بصورت جداگانه برای پیمانکاران ، شرکتهای مسافربری و پرسنل سازمان توزیع بروشورها و اطلاعیههای مربوط به بیماریها و روش پیشگیری از آن در بین پرسنل وشهروندان بخشی از این اقدامات است .
کمالی ادامه داد: همچنین تنظیم برنامه مدون جهت ضدعفونی کردن تمامی ساختمانها و مستحدثات در پایانههای مسافربری که مورد استفاده زائران و پرسنل قرار میگیرد شامل سالنهای فروش بلیت ، جایگاههای سوار شدن مسافران ، سرویسهای بهداشتی، کانترهای فروش بلیت، ساختمانهای ستادی و اداری، خوابگاه رانندگان، مرکز اسکان مرکزی، انبار توشه مرکزی، گیتهای کنترل بلیت بخش دیگری از این اقدامات است.
وی افزود: در کنار این اقدامات گندزدایی سطوح و دستگاهها و سیستمهای الکترونیکی و ضد عفونی کردن اتوبوسها با همکاری انجمن صنفی شرکت های مسافربری،استقرار واحد پایش مسافرین ورودی به پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد با دستگاه طب سنج با همکاری جمعیت هلال احمر و حضور پرسنل خدوم هلال احمر جهت پیگیری موارد مشکوک و انتقال به مراکز درمانی نیز در این ایام مورد توجه ویژه قرارگرفته است.
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد به پیگیری های انجام شده جهت تامین سوخت ( نفت و گاز ) اتوبوسها اشاره و اظهار کرد: افزایش تعداد و ساماندهی بهرهبرداری کامل از دوربینهای نظارت تصویری، فضا سازی و اطلاعرسانی در فضاهای سالنها و خیابانهای پایانههای مسافربری و ایستگاه های سوار، اطلاعرسانی الکترونیکی به مسافرین،هماهنگی جهت استقرار سایر نهادها و ارگانهای مرتبط در پایانه ها (22 نهاد و ارگان) ازدیگر اقدامات ویژه برای خدماترسانی بهتر به زائران است.
کمالی ادامه داد: در کنار این اقدامات برای انتظام بخشی ترافیکی داخل پایانههای مسافربری سطح شهر مشهد با پلیس راهور و نیروهای انتظامی هماهنگیهای لازم انجام شده است.
وی به دیگر اقدامات انجام شده برای آمادگی پایانه های مسافربری شهرداری مشهد در استقابل از بهار اشاره و اظهار کرد: پیگیری فعالیت خوابگاه، مجتمع رفاهی و تعمیرگاهی رانندگان برای پذیرایی از رانندگان ارتباط مستقیم و فعال با رسانهها و اطلاعرسانی به موقع خدمات ایجاد شده، افزایش نیرویهای حفاظت فیزیکی برای حفظ امنیت و نظم بخشی به قسمتهای مختلف پایانهها، شیفتبندی مدیران و روسای ادارات در ایام پیک بخشی دیگر از برنامههای سازمان برای ایام پایانی سال و نوروز1401 است.
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد افزود: همچنین در راستای ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای زائران و مراجعه کنندگان در پایانه های مسافربری مشهد برنامه ریزی های لازم انجام شده است.