11
به دلیل ایرادگیری مسئولین:

آرامگاه شجریان پس از ۷۸ روز همچنان بدون سنگ و نشان+ عکس

  • کد خبر : 1748
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۸:۰۷
آرامگاه شجریان پس از ۷۸ روز همچنان بدون سنگ و نشان+ عکس
با گذشت ۷۸ روز از درگذشت محمدرضا شجریان، هنوز سنگ آرامگاه استاد آواز ایران به دلیل ایراد مسئولین به ابعاد سنگ آرامگاه او نصب نشده است

به گزارش پایگاه خبری همزمان به نقل از خانه شجریان، مسوولان به ابعاد سنگِ آرامگاه استاد آواز ایران ایراد گرفته و خواستار کوچک شدن طول آن شده‌اند.

به همین دلیل، مزارِ محمدرضا شجریان در باغ آرامگاه فردوسی، هنوز بدون نام و نشان مانده است.

آرامگاه بدون سنگ و نشان شجریان

گفتنی است طراحی سنگ آرامگاه محمدرضا شجریان استاد آواز ایران ، توسط یکی از طراحان به‌نام کشور صورت گرفته و به تایید خانواده ایشان و همچنین مسئولان وزارت ارشاد رسیده است.

هر چند محدودیت‌های کرونایی و پاره‌ای از ایرادها و مخالفت‌های مسئولان و متولیان، باعث شده است سنگ آرامگاه نصب نشود. یکی از این ایرادها، به ابعاد سنگ مزار برمی‌گردد که ۸۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر است. مسوولان با استدلال این‌که نصب سنگی با این ابعاد، در رفت و آمد مردم مشکل ایجاد خواهد کرد، خواستار کوتاه شدن طول آن به مقدار ۱۰ سانتی متر شده‌اند.

گفتنی است پجشنبه ۲۷ مهرماه پیکر استاد محمد رضا شجریان در طوس و در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد. این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده وی و همچنین حضور دوستداران و طرفداران صبح امروز در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1748

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.