7

۱۰ اپلیکیشنی برتر برای داشتن خواب و استراحت بهتر

  • کد خبر : 971
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۱۰ اپلیکیشنی برتر برای داشتن خواب و استراحت بهتر
بسیاری از جوامع خواب کافی ندارند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) انجام شد؛ از هر سه بزرگ‌سال در ایالات متحده، یک نفر نمی‌تواند ۷ ساعت کامل بخوابد که تاثیر بسیار زیادی روی سلامتی و تندرستی او دارد.

به گزارش پایگاه خبری «همزمان»، به نقل از سایت هلوگیگل، قطعا بسیاری از ما برای خواب برنامه‌هایی داریم و برحسب تجربه ترفندهایی یاد گرفتیم تا چطور زودتر به خواب برویم و استراحت کافی در طول شب داشته باشیم اما به طور کلی آموزش بدن و ذهن برای خواب عمیق و کافی بسیار سخت، مشکل و برخی اوقات ناامیدکننده است.

اگر نمی‌خواهید به پزشک روان‌شناس یا متخصص بهداشت روانی و مربی خواب مراجعه کنید و همین‌طور نمی‌خواهید به قرص‌ها پناه ببرید؛ اپلیکیشن‌هایی خواب متنوع و مفیدی در دست هست با کمک قدرت فناوری سعی در آرام کردن ذهن و بدن شما برای یک خواب طولانی و عمیق شبانه دارند.

این اپلیکیشن‌ها وضعیت خواب و چرخه‌های خواب و بیداری شما را زیر نظر می‌گیرند و ترفندهایی به شما آموزش می‌دهند یا اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهند که استراحت شبانه خود را بهبود دهید و رویاهای شیرینی ببینید.

برخی از این اپلیکیشن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی و اشتراکی هستند یا برخی امکانات آن‌ها رایگان است. بهتر است نگاهی به این ۱۰ اپلیکیشن خواب بیندازید تا ببینید کدام‌یک بیشتر برای شما طراحی شده است:

Calm

برنامه Calm طوری طراحی شده است که شما را برای دستیابی به یک سلامتی پایدار، از جمله خواب بهتر کمک کند. شما می‌توانید از میان مدیتیشن‌های آرام‌بخش با طول‌های مختلف (از ۳ دقیقه تا ۲۵ دقیقه) یکی را انتخاب و به راهنمایی‌های آن گوش کنید.

همین‌طور، این اپلیکیشن دارای ویژگی به نام Sleep Stories است که شامل مجموعه‌ای از داستان‌های آرامش‌بخش برای گوش دادن پیش از خواب شبانه می‌شود.

در این برنامه، تعداد زیادی تمرین تنفسی برای همگام‌سازی بدن و ذهن شما آموزش داده شده است. شما می‌توانید این تمرین‌های تنفسی را به تدریج و آرامی وارد برنامه روزانه خود کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Calm: اندروید و iOS

Relax Melodies

اگر خواب سبکی دارید و کوچک‌ترین صدایی باعث آزار و از خواب پریدن شما می‌شود؛ برنامه Relax Melodies اجازه می‌دهد فایل‌های صوتی ترکیبی و سفارشی برای خودتان بسازید دیگر هیچ صدایی باعث اذیت شما نشود.

بیش از ۱۵۰ صدای آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده از جمله صداهایی از طبیعت، نویزهای سفید، ASMR و غیره در این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود تا گوش کنید یا در هم ترکیب کرده و بتوانید منظره‌های عالی ذهنی برای خودتان بسازید.

لینک دانلود اپلیکیشن Relax Melodies: اندروید و iOS

Rise

این اپلیکیشن سعی دارد اطلاعاتی درباره بیولوژی خواب شخصی شما جمع‌آوری کند. این اطلاعات را از طریق داده‌های گوشی یا دستگاه‌های پوشیدنی مانند اپل واج، به همراه مدل‌های ریاضی خواب و محاسبه مواردی مانند پنجره ملاتونین و زمان اوج و افت انرژی روزانه شما یافته و در اختیار شما قرار می‌دهند.

در گام بعدی، براساس این اطلاعات برنامه ویژه و سفارشی مخصوص شما برای بهبود چرخه خواب و آگاهی بیشتری نسبت به شرایط بدنی خودتان ارائه خواهد داد. همین‌طور، این امکان را می‌دهد با افراد متخصص و مشاوره‌های خوب برای بهبود وضعیت خواب خود صحبت کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Rise: اندروید و iOS

Sleep Cycle

اگر با صدای زنگ ساعت، وحشت‌زده از خواب بیدار می‌شوید؛ اپلیکیشن زنگ ساعت Sleep Cycle Alarm Clock یک جایگزین خوب است. این اپلیکیشن، با ردگیری چرخه خواب شما؛ زمانی که در کمترین مرحله خواب هستید؛ به آرامش شما را بیدار خواهد کرد.

این روش بیدار شدن از خواب کمک می‌کند در یک آرامش طبیعی و بدون استرس و وحشت بابت به صدا درآمدن زنگ ساعت از خواب بیدار شوید.

بخوانید:  سیگنال چیست؟ مهاجرت از واتساپ به سیگنال+آموزش تصویری

یک ویژگی تعویق هوشمند دارد تا بتوانید زمان بیداری خود را کمی عقب‌تر و دیرتر ببرید. همین‌طور، چرخه خواب شما را با نمودارهای مفید و ساده نشان می‌دهد.

لینک دانلود اپلیکیشن Sleep Cycle: اندروید و iOS

Pillow

کنجکاو هستید بدانید واقعا چقدر خوب می‌خوابید؟ اپلیکیشن Pillow تلفن همراه شما را به یک ردیاب خواب تبدیل می‌کند و کمک خواهد کرد کیفیت و کمیت خواب خودتان را بهتر تجزیه و تحلیل کنید.

به سادگی، گوشی تلفن همراه را نزدیک تخت خود قرار دهید و پیش از اینکه بخواهید بخوابید؛ این اپلیکیشن را باز کنید. این برنامه چرخه خواب و بیداری شما را به طور علمی ردگیری می‌کند و می‌تواند حالات روحی شما پس از بیداری را نیز ثبت کند.

لینک دانلود اپلیکیشن Pillow: فقط نسخه iOS

SleepTown

اگر برای خوابیدن و بیدار شدن نیاز به انگیزه دارید؛ اپلیکیشن سرگرم‌کننده SleepTown را پیشنهاد می‌کنیم.

می‌توانید اهداف خواب و بیداری خود را روی این اپ تنظیم کنید و پیش از رفتن به رخت‌خواب، روی گزینه ساختن یک ساختمان بزنید. تا هنگامی که شما در خواب هستید؛ این اپلیکیشن مشغول ساختن ساختمان مدنظر شما است.

وقتی از خواب بیدار می‌شوید؛ اولین کاری که می‌توانید بکنید؛ دیدن ساختمان جدیدی است که در زمان خواب شما ساخته شده است. نباید در نیمه شب سراغ تلفن خود بروید یا اهداف خواب را تغییر دهید.

اپلیکیشن SleepTown سعی می‌کند به شکل بسیار ساده‌ای، چرخه خواب و بیداری شما را تنظیم کند تا یک روال منظم خواب و استراحت شبانه داشته باشید.

لینک دانلود اپلیکیشن SleepTown: اندروید و iOS

Relax and Sleep Well

این اپلیکیشن ترکیبی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های هیپنوتراپی و فناوری‌های ضبط صدا در استودیوهای مجهز است. شما می‌توانید از میان چهار جلسه رایگان هیپنوتیزم و مدیتیشن Glenn Harrold که یکی از متخصصین روش‌های هیپنوتیزم، صداهای پس‌زمینه و آرامش‌بخش، روش‌هایی تاییدی و تسکین‌بخش است؛ یکی را گوش دهید تا ذهن و بدن شما از افکار روزانه خالی شده و برای یک خواب بهتر آماده شوند.

لینک دانلود اپلیکیشن Relax and Sleep Well: اندروید و iOS

Noisli

یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای خواب بسیار مفید است؛ اپلیکیشن Noisli است که به شما اجازه می‌دهد از بین صداهای محیطی با کیفیت بالا مانند رعدوبرق، باران، اقیانوس و حتی کافی‌شاپ، یک صدا را انتخاب و گوش کنید.

این صداها به شما کمک می‌کنند هنگام کار تمرکز بیشتری داشته باشید؛ اضطراب را برطرف کرده و به سوی آرامش پیش از خواب بروید.

لینک دانلود اپلیکیشن Noisli: اندروید و iOS

Headspace

احتمالا نام Headspace را به عنوان یک اپلیکیشن مدیتیشن و مراقبه شنیدید؛ اما برای خواب آرام هم یک سری ویژگی‌های خوب دارد.

شما هر شب می‌توانید یک Sleepcast متفاوت گوش کنید که یک تجربه صوتی برای رسیدن به آرامش ذهنی است. مثلا داستانی گوش خواهید کرد یا تجربه قدم زدن در باغ خواهید داشت.

می‌توانید موسیقی‌های آرامش‌بخش گوش کنید یا سراغ پادکست‌های مخصوص خواب و ضداسترس بروید که در واقع یک دوره کام مراقبه هستند.

لینک دانلود اپلیکیشن Headspace: اندروید و iOS

Slumber

این برنامه برای تشویق به خواب طراحی شده است. دارای چندین ویژگی مفید در این زمینه مانند فایل‌های صوتی مراقبه ساخته شده توسط بهترین متخصصان مدیتیشن خواب، داستان‌های آرامش‌بخش و خواب‌آور، تصویرسازی مناظر طبیعی برای کمک به خواب راحت‌تر است.

لینک دانلود اپلیکیشن Slumber: فقط نسخه iOS

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=971

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.