5

موبایل خیس را در برنج نگذارید!

  • کد خبر : 1596
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
موبایل خیس را در برنج نگذارید!
کارشناسان می‌گویند که روش برنج در واقع امن و یا موثر برای تلفن خیس شده نیست. توصیه آن ها این است که موبایل خیس را در برنج نگذارید. راهکاری جایگزینی نیز معرفی کرده اند

به گزارش پایگاه خبری همزمان، پس از فروکش کردن وحشت، کارشناسان می‌گویند به جای استفاده از برنج باید از جریان هوا برای خشک کردن موبایل استفاده کنید ولی نه جریان باد خیلی گرم مانند سشوار؛ زیرا سشوار موجب اختلال در سلامت باتری و آب شدن برخی از قطعات حساس و سیم‌های داخلی می‌شود.‌ دیوید لینچ، کارشناس تلفن، می‌گوید:

«این ایده که برنج می‌تواند یک موبایل خیس را تعمیر کند اغلب اوقات با درصد رطوبت کم، گاهی جواب می‌داد؛ اما نه همیشه و برای همه موقعیت‌ها.»

 وب سایت اپل جریان هوا را به عنوان تعمیر تلفن‌های مرطوب به جای برنج خشک پیشنهاد داد. به گفته اپل، شما باید موبایل خود را در یک منطقه خشک با مقداری جریان هوا بگذارید تا به رفع رطوبت کمک کنید؛ حتی می‌توانید موبایل مرطوب را در مقابل یک فن هوای خنک قرار دهید.

موبایل خیس را در برنج نگذارید

برنج و آسیب‌های احتمالی ولی جدی

به گفته سارا مک کونومی، کارشناس تلفن و مدیر عامل ارشد SellCell، قرار دادن تلفن خیس شده در برنج می‌تواند به آن آسیب بزند. مک کونومی توضیح می‌دهد: «نشاسته در برنج در واقع می‌تواند روند خشک شدن موبایل شما را طولانی‌تر کند و موجب زنگ زدن قطعات داخل دستگاه شود. علاوه بر این، ذرات کوچک برنج می‌تواند در هر یک از دیافراتورهای شارژ گوشی شما گیر کند، که منجر به شکستن پورت شارژ شود.»

یان کلی، کارمند سابق بخش ارتباطات تلفن همراه و معاون فعلی عملیات NuLeaf Naturals می‌گوید که تلفن‌هایی که توسط برنج بیشتر آسیب دیدند بیشتر از آنهایی هستند که با آب خراب شدند. کلی توضیح می‌دهد: «البته مسئله این است که دانه‌های برنج به راحتی می‌توانند در جای شارژ و جک هدفون وارد شوند و موجب آسیب‌های دائمی یا موقتی شوند.»

بخوانید:  ایوانکا ترامپ به دنیای مد برمی‌گردد؟

به گفته کلی، تبخیر از طریق جریان هوا به طور منظم می‌تواند یک یا دو هفته کامل بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید طول بکشد، ولی این روش واقعا هیچ عوارض جانبی بالقوه یا آسیب قطعاتی، ناشی از دانه‌های برنج را ندارد.»

با این حال، فقط جریان هوا یک راه موثر برای خشک کردن موبایل شما نیست همچنین راهکار موبایل خیس را در برنج نگذارید:

موبایل خیس را در برنج نگذارید

۱. بسته‌های رطوبت گیر

درون کفش یا کیف خود شاید این بسته‌های کوچک رطوبت‌گیر را دیده باشید که برای جلوگیری از نم کشیدن اجناس درون‌شان می‌گذارند. این بسته‌ها را می‌توانید نگهدارید برای زمان‌هایی که می‌خواهید موبایل خود را زودتر خشک کنید. این بسته‌ها را باز کنید و آن مواد کروی شکل (ژل سیلیس) را روی موبایل خیس شده بریزید تا رطوبت موبایل را به خود بکشد.

۲. پارچه های میکروفیبر 

اگر بسته‌های ژل سیلیس در دسترس نیست، کارشناس فناوری و یکی از بنیانگذاران اینتلویتا، می‌گوید: «می‌توانید از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید، مانند پارچه‌ای که روی عینک یا دوربین DSLR خود استفاده می‌کنید.»موبایل خیس را در برنج نگذارید

منبع: بست لایف

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1596

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.