12
صنعت سینما زیر سایه ی بحران کرونا:

سرانجام مراسم اسکار ۲۰۲۱ چه شد؟ + جزئیات مراسم و تهیه کنندگان

  • کد خبر : 1419
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۰
سرانجام مراسم اسکار ۲۰۲۱ چه شد؟ + جزئیات مراسم و تهیه کنندگان
بعد از ضربه ی مهلک بحران کرونا به صنعت سینما و اینکه عمده ی فیلم ها مجبور به توقف روند تولید خود شدند؛ مراسم اسکار ۲۰۲۱ ارزشمندترین جایزه ی سینمایی دنیا تاریخ برگزاری مراسم خود را با تاخیری دو ماهه از ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۹۹) به ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، مراسم اسکار ۲۰۲۱ در اتفاقی که می تواند چالش برانگیزترین کار تهیه کنندگی برای اسکار باشد، آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک، از جسی کالینز، استیسی شر و استیون سودربرگ به عنوان تهیه کنندگان مراسم اهدای جوایز اسکار نود و سوم نام برد. این مراسم قرار است روز یکشنبه ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)   برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، دیرترین زمان برای اجرای مراسم اسکار در تاریخ این جوایز به شمار می آید.

سرانجام برای هر یک از این سه نفر این اولین باری است که در تهیه کنندگی مراسم اسکار شرکت دارند هر چند استیون سودربرگ با این مراسم غریبه نیست.

بعد از ضربه ی مهلک بحران کرونا به صنعت سینما و اینکه عمده ی فیلم ها مجبور به توقف روند تولید خود شدند.مراسم اسکار ۲۰۲۱ ارزشمندترین جایزه ی سینمایی دنیا تاریخ برگزاری مراسم خود  را با تاخیری دو ماهه از ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۹۹) به ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)  تغییر داد.

او در سال ۲۰۰۰ برای کارگردانی فیلم Traffic برنده جایزه اسکار شد در حالی که همان سال برای کارگردانی فیلم Erin Brockovich نیز نامزد دریافت این جایزه شده بود. از دیگر فیلم های برجسته این کارگردان نامدار می تواند به عناوین sex, lies, and videotape، سه گانه the Oceans، Magic Mike و تازه ترین اثر او که به تازگی منتشر شده، Let Them All Talk، اشاره کرد.

استیسی شر نیز که یک تهیه کننده کهنه کار است تاکنون دوبار برای فیلم های Django Unchained و Erin Brockovich در بخش بهترین فیلم سال نامزد دریافت جایزه اسکار شده که دومی نتیجه یکی از چندین همکاری او با سودربرگ بوده است.

بخوانید:  دو داور زن ایرانی در راه قضاوت جام جهانی

استیون سودربرگ

شر تهیه کنندگی دو فیلم دیگر سوردبرگ با نام های Contagion و Out of Sight را نیز بر عهده داشته است. او اخیراً در بخش بهترین مینی سریال برای سریال Mrs. America از شبکه FX نامزد دریافت جایزه امی شده و تهیه کننده فیلم زندگینامه ای Respect در مورد آرتا فرانکلین نیز هست که قرار است به زودی منتشر شود.

جسی کالینز نیز تجربه زیادی در زمینه تهیه کنندگی مراسمات زنده اهدای جوایز سینمایی و تلویزیونی دارد از جمله مراسم گرمی ۲۰۱۹ که برای آن نامزد دریافت جایزه امی نیز شد. اولین وظیفه این تهیه کنندگان یافتن یک مجری برای اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود.

بعد از ضربه ی مهلک بحران کرونا به صنعت سینما و اینکه عمده ی فیلم ها مجبور به توقف روند تولید خود شدند.مراسم اسکار ۲۰۲۱ ارزشمندترین جایزه ی سینمایی دنیا تاریخ برگزاری مراسم خود  را با تاخیری دو ماهه از ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۹۹) به ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)  تغییر داد.

دو مراسم اسکار قبلی بدون مجری برگزار شده اند که با واکنش ها و نتایج متفاوتی همراه بوده است. آنطور که مراسم امی سپتامبر گذشته با جیمی کیمل نشان داد، داشتن یک مجری برای هدایت مراسم در دوران شیوع کرونا یک ضرورت است اما هنوز مشخص نیست که تهیه کنندگان اسکار ۲۰۱۹ کدام مسیر را در این زمینه در پیش خواهند گرفت.

هنوز هم آکادمی اسکار برنامه خود برای فرمت برگزاری مراسم- زنده، مجازی یا ترکیبی از این دو- اعلام نکرده است. همانطور که گفته شد مراسم اسکار ۲۰۲۱ در روز ۲۵ آوریل برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1419

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.