8

قیمت بیت‌کوین برای نخستین‌بار از مرز 30هزار دلار فراتر رفت

  • کد خبر : 1898
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
قیمت بیت‌کوین برای نخستین‌بار از مرز 30هزار دلار فراتر رفت
قیمت رمز ارز «بیت‌کوین» در روز شنبه 1 ژانویه برای اولین‌بار در تاریخ خود از آستانه 30هزار دلار عبور کرد و همچنان به جهش‌های چشم‌گیری که در پایان سال گذشته کسب کرد، ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، قیمت بیت‌کوین پنج‌شنبه گذشته از سطح 29 هزار دلار فراتر رفت به طوری که بهای این ارز دیجیتال در طول سال پاندمی کرونا با توجه به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران بزرگ و خرده سرمایه‌گذاران، تقریباً چهار برابر شد.

طبق معاملات روز پنج‌شنبه گذشته، محبوب‌ترین رمز ارز جهان به سطح 29300 دلار رسید ولی سپس 0.67٪ کاهش یافت و به 28774.36 دلار رسید اما شنبه 1 ژانویه بار دیگر رشد داشت.

طبق آخرین قیمت‌گذاری قبل از معامله، بیت‌کوین از زمانی که برای اولین بار در 16 دسامبر رکورد 20 هزار دلار شکست، 50٪ سود کسب کرده است.

از سوی دیگر شاخص «بلومبرگ گالاکسی کریپو»که بزرگترین ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند با افزایش سایر ارزهای دیجیتال رقیب مانند «اتر»، 280 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارشی از وب‌سایت اقتصادی «آسیت دش» که به رویت العربیه.نت رسیده، بیت‌کوین اکنون در رده یازدهم در میان با ارزشترین شرکت‌های جهان در پشت غول هایی مانند فیس‌بوک، اپل، ولمارت و سامسونگ قرار دارد و همچنین از شرکت جهانی «ویزا» نیز جلو افتاده است. بدین ترتیب بیت کوین پس از کنار زدن «ویزا» از صدرنشینی، به بزرگترین شرکت خدمات مالی جهان تبدیل شده است.

اوج گرفتن قیمت بیت‌کوین پس از آن که مدیر صندوق سرمایه گذاری غول پیکر بریتانیا فاش ساخت، 745 میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرده، شناب بیشتری به خود گرفت.

بخوانید:  بورس را چه کسی به هم ریخت؟

کارشناسان دنیای رمز ارز تأکید دارند که برخلاف سود سال 2017 که با استفاده از حمایت افراد و عامل ریسک، در وهله اول تحقق یافت، اکنون ناشی از تقاضای زیاد از سوی نهادها و سازمان‌هاست.

آنچه همچنین بر تب بیت‌کوین دامن می زند، اهتمام نهادهای نظارتی و شرکت‌های مالی برای تامین امنیت بیشتر رمز ارزهای پایه است، زیرا دفتر نظارت بر ارز در ایالات متحده، به بانک‌ها اجازه می‌دهد رمز ارزها را برای مشتریان در اختیار داشته باشند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1898

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.