11
در اقدامی جنجالی:

فیسبوک و اینستاگرام حساب دونالد ترامپ را تا مدتی نامعلوم مسدود کردند

  • کد خبر : 2036
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۷:۴۲
فیسبوک و اینستاگرام حساب دونالد ترامپ را تا مدتی نامعلوم مسدود کردند
فیسبوک و اینستاگرام به‌صورت رسمی حساب کاربری دونالد ترامپ را تا مدت نامعلوم مسدود کردند. این اقدام در پی حمایت ترامپ از حوادث خشونت بار پایتخت ایالات متحده انجام شد.

به‌گزارش پایگاه خبری همزمان، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، ساعاتی پیش بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و نوشت به‌ دنبال اتفاقاتی که هفته‌ی گذشته در محل برگزاری جلسات کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا رخ داد. فیسبوک حساب‌های کاربری دونالد ترامپ را در سراسر پلتفرم‌هایش «به ‌مدتی نامعلوم» مسدود کرده است.

به گزارش ورج، بر اساس گفته‌های زاکربرگ حساب مسدودشده‌ی دونالد ترامپ تا قبل از تحلیف جو بایدن، به ‌حالت عادی بازنخواهد گشت. زاکربرگ می‌گوید رویدادهای تکان‌دهنده‌ی اخیر به‌وضوح نشان می‌دهند. که دونالد ترامپ در تلاش است از قدرت خود در زمانِ باقی‌مانده برای جلوگیری از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به جو بایدن سوءاستفاده کند.

فیسبوک و اینستاگرام در ابتدا به‌صورت موقت حساب کاربری ترامپ را مسدود کردند. و چنین اقدامی را در توییتر نیز شاهد بودیم. زاکربرگ می‌گوید به دلیل شرایط ویژه‌ی فعلی، حساب ترامپ در فیسبوک و پلتفرم‌های زیرمجموعه‌ی آن به‌ مدت نامعلوم و حداقل دو هفته مسدود باقی می‌ماند. تا «انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، کامل شود.»

دلیل توقف فعالیت دونالد ترامپ چیست؟

حساب کاربری اتاق خبر فیسبوک در توییتر با انتشار اسکرین‌شاتی از بیانیه‌ی زاکربرگ، نوشت فیسبوک اعتقاد دارد. اجازه دادن به ترامپ برای استفاده از سرویس‌های این شرکت در برهه‌ی زمانی فعلی، بیش از حد خطرناک است. مسدودسازی حساب کاربری دونالد ترامپ در فیسبوک، اقدام بی‌سابقه در رویکرد این پلتفرم برای کنترل و نظارت پست‌هایی است که او منتشر می‌کند.

بخوانید:  کاهش نزدیک به ۴۰درصدی درآمد شرکتهای ترامپ در ۲۰۲۰

در حین هجوم طرفداران دونالد ترامپ به محل برگزاری جلسات کنگره موسوم ‌به کپیتال (Capitol)، فیسبوک اعلام کرد یکی از ویدئوهای ترامپ را حذف کرده است. در این ویدئو، ترامپ ادعاهایی اشتباه درباره‌ی انتخابات ریاست ‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده مطرح کرد و به معترضان گفت به خانه بازگردند. زیرا «انتخابات از آن‌ها دزدیده شده است. فیسبوک پیش از حذف ویدئو که یک ساعت پس از انتشار آن انجام شد. سه برچسب مختلف روی آن قرار داد. این ویدئوی از یوتیوب نیز حذف شد. 

گای روسن، قائم‌مقام واحد تمامیت فیسبوک، با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام .هجوم طرفداران ترامپ به کپیتال، «وضعیتی اضطراری است» و به ‌همین دلیل حذف ویدئوی دونالد ترامپ ضروری بوده است. به گفته‌ی روسن، تیم فیسبوک اعتقاد داشت که ویدئوی مورد بحث بیشتر از اینکه به خاموش شدن آتش اعتراضات منتهی شود، به شعله‌ورتر شدن آن کمک می‌کند. 

توییتر روز گذشته حساب کاربری دونالد ترامپ را به دلیل انتشار سه توییت ناقض  قوانین این شبکه‌ی اجتماعی مسدود کرد. بااین‌حال تاکنون شاهد مسدودسازی بلندمدت حساب ترامپ در توییتر نبوده‌ایم. گفته می‌شود ترامپ سه توییت مورد بحث را حذف کرده است. بر اساس اعلام توییتر، ۱۲ ساعت پس از حذف شدن توییت‌ها، حساب کاربری ترامپ به‌ حالت عادی بازمی‌گردد. درصورتی‌که ترامپ در آینده مجددا قوانین را نقض کند، حساب کاربری او در توییتر  به‌صورت دائمی مسدود خواهد شد. 

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2036

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.