8

فيلم‌هايي كه در جشنواره سي و نهم فیلم فجر نخواهیم دید !

  • کد خبر : 2273
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۱۶
فيلم‌هايي كه در جشنواره سي و نهم فیلم فجر نخواهیم دید !
با اعلام آثار حاضر در بخش رقابتي جشنواره سي و نهم فيلم فجر؛ همچون دوره هاي گذشته فهرستي بلندبالا از فيلم ها پشت درهاي اين رقابت ماندند. فيلم هايي که عدم حضورشان با علامت سوال هاي بسيار مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،فيلم‌هايي كه در جشنواره سي و نهم فیلم فجر نخواهیم دید: از اين فهرست بلند بالا به چند فيلم اشاره كوتاه و گذرا داریم با اين اميد كه در اكران عمومي بتوان حق مطلب را درباره اين آثار ادا كرد.

«طلاخون» ساخته ابراهيم شيباني؛ به پرونده جنايي واقعي مي‌پردازد كه تلاش شده از زاويه نگاه يك كودك به تصوير دربيايد. حضور بهار قاسمي در كنار شهاب حسيني، زري خوشكام، حسام منظور و ترنم كرمانيان فيلم را كنجكاوي برانگيز كرده است. فيلم به جهت جذابيت بالقوه سوژه ملتهب محوري مي‌توانست با فيلمنامه اي حساب شده تر و اولويت تام دادن به زاويه نگاه كودك، تبديل به اثري يكدست و تأمل برانگيز شود.

«براي مرجان» ساخته حميد زرگرنژاد؛ يك قصه معمايي را بر بستري از عشق و قتلي ناخواسته به تصوير مي كشد كه موجب پوست انداختن كاراكترهاي محوري مي شود. پگاه آهنگراني و بهزاد جعفري در نقش زوجي كه در مسيري ملتهب مجبور به همراهي هستند، تصويري ملموس از بحران پيش رو ثبت مي كنند كه يكي را به صعود و ديگري را به سقوط مي رساند. فيلم گامي رو به جلو براي فيلمساز محسوب مي شود و مي توانست با خاكستري كردن كاراكتر مرد و زمينه سازي براي تحول پاياني، همذات پنداري بيشتري در مخاطب ايجاد كند.  

«بعد از اتفاق» ساخته پوريا حيدري اوره؛ يك مستند داستاني جذاب با محوريت بازسازي اتفاقي مهم در زندگي پسركي افغان به نام روح الله است كه اين مواجهه با گذشته به شيوه اي دراماتيك و خلاقانه صورت مي گيرد. حضور بازيگران حرفه اي همچون جواد عزتي، رضا كيانيان، ستاره پسياني، بهرام افشاري و … در كنار فرم روايي كه مستند و بازسازي را به هم پيوند داده، از نقاط قوت و جذابيت اين اثر خوش ساخت هستند.

بخوانید:  قبر دیه گو مارادونا در بوشهر : دیه گو آرام بخواب؛ تو همیشه قهرمانی!

«شيرجه بزرگ» ساخته كريم لك زاده؛ فيلمي سورئال و سمبليك از سفر زني براي يافتن گمشده اش است. فيلمي كه با ظرافت از جهان رئال آغاز شده و روندي تدريجي به سمت سورئال تا حاكميت تام جهان فراواقعي بر كليت اثر دارد. فيلم با اندكي ايجاز مي تواند به جهت رسيدن به خوانشي ملموس و اينجايي از سورئال با تكيه بر الگوي آشناي جستجو، تأمل برانگيز و واجد كشف و تجربه اي جديد باشد. سونيا سنجري در نقش زن جستجوگر محوري؛ پس از درخشش در فيلم هاي كوتاه، حضوري تحسين برانگيز دارد.

«سه روز و سه قتل» ساخته مسعود اميني تيراني؛ فيلمي تجربي با تكيه بر ماجراي سه قتل واقعي و پي در پي است كه بازيگران با قرار گرفتن در مكان و نقش هاي واقعي، خود را به چالش مي كشند. فيلم به جهت تجربه اي كه مخاطب را در آن شريك كرده و مفهوم قتل، جنايت، سكوت و انفعال را به بحث مي گذارد، همذات پنداري رنج آوري در پي دارد كه منحصر به فرد است.جشنواره سي و نهم فیلم فجر

«صحنه زني» ساخته عليرضا صمدي؛ با تكيه بر واقعيتي تلخ از مناسبات حاكم بر طبقات فرودست جامعه براي مقابله با فقر، يك آسيب اجتماعي را از درون؛ با محوريت يك فرد مبتلابه و از بيرون؛ با حضور يك مددكار اجتماعي به نمايش مي گذارد. فيلمي خوش ساخت و تأثيرگذار كه بازي به ياد ماندني از بهرام افشاري و مجيد صالحي بخصوص به جهت فاصله گرفتن از شمايل آشنايشان ترسيم مي كند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2273

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.