10

در اقدامی عجیب؛ خاکستر بازیگر هالیوودی به فضا ارسال شد

  • کد خبر : 1956
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
در اقدامی عجیب؛ خاکستر بازیگر هالیوودی به فضا ارسال شد
به تازگی مشخص شده که خاکستر جیمز دوهان بازیگر فیلم سینمایی «پیشتازان فضا» به یکی از ایستگاه‌های فضایی بین المللی برده شده است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، جیمز دوهان بازیگر هالیوودی که در این فیلم نقش مونتگومری را بازی کردهاست. او پیش از مرگش درخواست کرده بود که خاکسترش به فضا برده شود. او در سال ۲۰۰۵ و در سن ۸۵ سالگی درگذشت. بقایای این بازیگر هالیوودی و اصالتا کانادایی اکنون بیش از ۱.۷ میلیارد مایل در فضا را به صورت مخفیانه سفر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، ریچارد گاریوت فضانورد در سال ۲۰۰۸ طی یک ماموریت دوازده روزه به عنوان فضانورد شخصی سفر کرد. او طی این سفر خاکستر دوهان را به ایستگاه فضایی بین المللی برده است. او پیش از آنکه مأموریت ۳۰ میلیون دلاری خود به ایستگاه فضایی را آغاز کند. با پسر دوهان به نام کریس در ارتباط بود.

گاریوت به تایمز گفته است. که این کار او به صورت کاملاً مخفیانه بوده است. چرا که دو درخواست قبلی آن‌ها با مخالف روبرو شده بود.

گفتنی است سریال پیشتازان فضا شناخته می‌شود، مجموعهٔ علمی-تخیلی آمریکایی است که نخستین فصل آن بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ ساخته شده‌است. این سریال در آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، از جمله ایران، به نمایش درآمد. و لقب موفق‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی تمام دوران‌ها را به خود اختصاص داد. پیشتازان فضا در ابتدا بر اساس داستانهایی از جین رودنبری ساخته می‌شد. بعدها چندین سریال دیگر، کتاب، بازی کامپیوتری و فیلم سینمایی نیز، بر اساس سری اولیه این مجموعه ساخته شد و نام آن به یک اسطوره در ژانر علمی تخیلی بدل گشت.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1956

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.