19
عامل اصلی حادثه تروریستی اهواز دستگیر شد

جزییات دستگیری «حبیب اسیود»؛ فرمانده گروه الاحواز

  • کد خبر : 1043
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
جزییات دستگیری «حبیب اسیود»؛ فرمانده گروه الاحواز

به گزارش پایگاه خبری «همزمان»،حبیب اسیود یا حبیب فرج الله پور چعب اخیرا توسط دستگاه های امنیتی ایران دستگیر و بخشی از فیلم اعترافات او از شبکه خبر ایران پخش شد. شبکه خبر اعلام کرده مستند جنایت های این سرکرده گروهک الحوازیه بزودی پخش خواهد شد. حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الحوازیه است که گروه […]

به گزارش پایگاه خبری «همزمان»،حبیب اسیود یا حبیب فرج الله پور چعب اخیرا توسط دستگاه های امنیتی ایران دستگیر و بخشی از فیلم اعترافات او از شبکه خبر ایران پخش شد. شبکه خبر اعلام کرده مستند جنایت های این سرکرده گروهک الحوازیه بزودی پخش خواهد شد. حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الحوازیه است که گروه تجزیه طلب حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز را شکل دادند.

حبیب اسیود در ترکیه بازداشت شد و به مقامات ایرانی تحویل داده شد تا به ایران برگردد و تحت بازجویی وزارت اطلاعات قرار بگیرد. گروهک جدایی طلبان اهواز، در ترور مردم و نظامیان در جریان رژه روز ارتش در اهواز نقش داشتند که به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان منتهی شد.

حبیب فرج الله کعب که ریاست پیشین حرکه النضال العربی لتحریر الاهواز را بر عهده داشت، در اعترافات تلویزیونی خود می گوید که مدیریت عملیات تروریستی اهواز را بر عهده داشت. موضوعی که با واکنش سازمان گزارشگران بدون مرز نیز همراه شده است. حبیب اسیود مدیریت جنبش مبارزه عربی آزادی بخش الاحواز را داشته و کمیته اجرایی یک گروه استقلال طلب اهواز در جمعه ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد که رهبر پیشین این گروه در ترکیه، ناپدید شده است.

حبیب اسیود در ترکیه نبوده و گویا از طریق کشور ثالثی به این کشور امده و سپس توسط مقامات ترکیه به ماموران امنیتی ایران تحویل داده شده است. شماری از اعضا سرشناس جنبش عربی آزادی بخش الاحوازیه در سوئد و دانمارک در زندان به سر می برند.

حبیب جبر رهبر سابق جنبش النضال که اینک در دانمارک زندانی است، از همراهان حبیب اسیود محسوب می شود. در روز شنبه ۲۲ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، همزمان با رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز استان خوزستان، ۴ نفر از تروریست ها به سوی مردم آتش گشودند که ۲۴ نفر از جمله چند شهروند غیر نظامی به خاک و خون کشیده شدند و ۶۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

سخنگوی جنبش عربی آزادی بخش الاحواز گفته بود که به دلایل سازمانی، مسئولیت این حمله را بر عهده نمی گیرد. اما این عمل را مشروع خطاب کرده بود! پلیس دانمارک، بعدا ۳ عضو عالی رتبه جنبش عربی آزادی بخش الاحواز را به گمان مشارکت در عملیات تروریستی اهواز، دستگیر کرد.

پخش اعترافات حبیب اسیود از تلویزیون ایران بازتاب های گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است. خانم هدی هواشمی همسر حبیب کعبی معروف به حبیب اسیود ، بازداشت وی را در ترکیه تایید کرده بودند.

رهبر جنبش النضال که از گروه های وابسته به مقاومت ملی الاحواز است، فعالیت های مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران را مدیریت می کند. که عملیات تروریستی مهر ماه سال ۱۳۹۷ در شهر اهواز، یکی از این اقدامات شوم است. علاوه بر گروه مقاومت ملی احواز، گروهک تروریستی داعش هم مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود.

روابط ایران و دانمارک از سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل رفتارهای گروه های جدایی طلب عرب، تحت شعاع قرار گرفته است. دانمارک قبلا، سفیر عربستان در کپنهاگ را به دلیل اعتراض به جاسوسی علیه ایران، به وزارت امور خارجه این کشور احضار کرده بود. حبیب اسیود هم اکنون شهروند سوئد محسوب شده و با اعلام همسرش، مدت هاست که با خانواده زندگی نمی کرد و ۳ فرزند دارد. اخرین باری که همسر حبیب اسیود او را دیده است، ۵ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی بود.حبیب اسیود

دادگاه انقلاب ، حکم بدوی عوامل پرونده ترور اهواز را صادر کرد. سپاه پاسداران، فردی به نام ابوضحی را به عنوان برنامه ریز اصلی حملات ۳۱ شهریور اعلام کرد که در عملیات شناسایی، کشته شد.در ایران نیز در رابطه با حوادث تروریستی اهواز، ۱۱ نفر احضار شده بودند.

سایت احوزنا از درگاه های اطلاع رسانی فعالیت های حبیب اسیود است. جایگزین حبیب اسیود در گروه الاحواز، فردی به نام سعید حمیدان است. حبیب اسیود یا حبیب فرج الله چعب یا حبیب کعبی، در روستاهای اطراف شوشتر استان خوزستان متولد شده است و تحصیلات ابتدایی را در همان روستای زادگاهش به اتمام رساند و برای ادامه تحصیل رهسپار شوشتر شد.

تصویر حبیب اسیود و همسرش

حبیب اسیود دانش اموخته رشته علوم اجتماعی بوده و در جریان اعتراضات موسوم به انتفاضه نیسان، حضور فعال داشت. فعالیت های حبیب اسیود با حمایت رسانه ای جمشید شارمهد رئیس رادیو تندر متعلق به انجمن پادشاهی ایران نیز همراه شده بود. در سایت و اینستاگرام وابسته به گروه الاحواز میتوان نظرات این گروه درباره بازداشت حبیب اسیود را دنبال کرد.

اقدامات تروریستی گروه الاحواز

از عمده اقدامات تروریستی این گروهک می توان به بمب گذاری بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز، انفجار در خطوط لوله نفت و ده ها مورد بمب گزاری، ترور و سرقت مسلحانه اشاره نمود. گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز که از دامان ناپاک حزب وفاق (لجنه الوفاق ) خوزستان زاییده شد در مدت کوتاهی سلسه بمب گذاریهای مهندسی شده ای را در خوزستان به مرحله اجرا گذاشت و حبیب نبگان عضو شاخص لجنه الوفاق مسئول این گروه تروریستی در این اقدامات تروریستی جان ۲۹ نفر از شهروندان خوزستانی از همه قومیت ها ساکن در این استان را گرفت و ۳۰۰ نفر دیگر را مجروح نمود.

بخوانید:  نیمی از تماس‌ها با آتش‌نشانی مشهد مزاحمت است

گروهک تروریستی حرکه النضال که مدتی است به دلیل حضور در کشورهای اروپایی در ذیل اقدامات تروریستی خود از عنوان حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز استفاده نمی کند بیانیه ها واخبار تروریستی خود را با نام مقاومت عرب الاحواز صادر می نماید.

این گروه تروریستی از زمان فرار اعضایش به اروپا ، ضمن در وغ گویی و انتشار اخبار کذب ،مسئولیت هر گونه اقدام از قبیل تصادف منجربه فوت ،آتش سوزی ، سرقت های مسلحانه منجر به فوت ، انفجار میعانات گازی در پتروشیمی و صنایع نفت وگاز ، زلزله و سیل ؟! در خوزستان را به عهده می گیرد .

براساس اسناد منتشره ویکی لیکس ،حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می نمایند این گروه های تروریستی از بیرون از کشور تغذیه و حمایت می شوند تردیدی وجود ندارد که حمایت های مالی و اقدامات آموزشی در خارج از کشور به آنان صورت می گیرد ولی بحمدالله با مجموع توان عملیاتی و اطلاعاتی و هوشیاری مردمی که در داخل کشورو خصوصا استان خوزستان وجود دارد همه توطئه این گروه های تروریستی کشف و خنثی شده و خواهد شد.

اما سران خائن آن -محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) محمود حسین مشاوی سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جبهه العربیه لتحریر الاحواز» (جبهه عربی برای آزادی اهواز) است که بعد از اشغال عراق از ترس جانش به اروپا می‌گریزد. این گروهک تروریستی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ده‌ها عملیات تروریستی و خرابکاری را هدایت کرده که در این اقدامات ده‌ها شهروند خوزستانی جان خود را از دست داده یا مصدوم شده‌اند.

این گروهک همچنین ستون پنجم ارتش عراق در جریان جنگ تحمیلی محسوب می‌شد و اعضای این گروه در عراق ضمن تأسیس تشکیل ارتش به اصطلاح خوزستانی‌ها چندین بار علیه نیروی‌های ایران وارد جنگ شدند. فرد یاد شده بعد از اشغال عراق به اروپا گریخت و در حال حاضر در پناه کشورهای غربی فعالیت‌های حقوق بشری! انجام می‌دهد. سید ایوب (صباح) موسوی سید ایوب (صباح) موسوی سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «حزب النهضه العربی الاحواز» است.

وی اولین کسی است که در اطلاعیه‌ای مسئولیت بمب گذاری‌های خوزستان درسال ۱۳۸۴ که منجر به شهادت و مجروحیت بیش از ۳۵۰ نفر شد را به عهده گرفته است. یاد شده در اوایل سال جاری گروهی تروریستی موسوم به «حرکه العداله» را راه اندازی و در این نشست با این عنوان شرکت کرد. وی علیرغم پسوند ساداتی خود به وهابیت روی آورده است. وارتباط تنگاتنگی با گروه‌های سلفی منطقه دارد و سفرهایی برای هماهنگی این نشست به بحرین و عربستان سعودی و ترکیه داشته است. موسوی در این نشست نقش هماهنگ کننده را عهده دار بود. محمود مزرعه ابو بشیر محمود مزرعه معروف به ابوبشیر سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جبهه دمکراتیک ملی ملت اهواز» است.

این گروه که توسط انگلیس مدیریت می‌شود در سال‌های اخیر چندین نفر از شهروندان بیگناه و مظلوم را به شهادت رساند. سرکرده این گروه به دلیل عصبی مزاج بودنش هنگام حضور در شبکه‌های عربی مورد تمسخر دیگر گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد. دامادهای وی بنام‌های صلاح مزرعه و حسن مزرعه نیز که در خارج کشور به عنوان مأمورهای وِیژه سازمان‌های موساد و سیا معروفند، در سال ۱۳۸۶ به دلیل اختلاف با محمود مزرعه از این گروهک جدا شده و گروه دیگری بنام «جبهه دمکراتیک ملی اهواز» راه اندازی کردند. این گروه نیز ارتباط گسترده‌ای با انگلیس و رژیم اسرائیل دارد.

ناصر الاحوازی ناصر عبیات برای جلوگیری از افشای هویتش از اسم مستعار ناصر الاحوازی استفاده می کند. وی پس از یک درگیری شخصی منجر به قتل با یکی از بستگانش کشور را ترک کرد و برای اخذ پناهندگی‌اش به دامن گروه‌های تروریستی پناه برد. فرد یاد شده از جمله افرادی است که بعد از خروج از کشور به گروه‌های سلفی و تندرو پیوسته و همزمان به عضویت گروهی تروریستی موسوم به حرکه العداله به سرکردگی سید صباح ملحق شد.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1043

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.