به گزارش پایگاه خبری همزمان،سقوط هواپیما آنتونف: صبح نوزدهم مرداد سال۹۳ هواپیمای آنتونف۱۴۰ متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس به پرواز درآمد. اما کمتر از دو دقیقه، در بلوار شیشه مینا سقوط کرد و شعلهور شد. ۴۰سرنشین هواپیما جان باختند و هشت مسافر نیز مصدوم شدند.
کارشناسان حوادث هوایی نظر دادند نقص فنی هواپیما علت اصلی سقوط بوده است. با توجه به کارایی هواپیما و بررسیهای تخصصی صورت گرفته روی همه احتمالها و نظریهها، اشکال در سیستم کنترل الکترونیکی موتور هواپیما عامل محوری و موثر در سانحه بوده. و اشکال در این سیستم نه تنها موجب نارسایی در هشدار بهموقع به خلبان شده. بلکه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما بوده است.
بعد ازکش و قوسهای فراوان با صدور جلب به دادرسی پرونده به شعبه۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت ارسال شد. بر اساس کیفرخواست چهارنفر از جمله ریاست وقت سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرکل دفتر عملیات پرواز، مدیرکل وقت دفتر مهندسی و قابلیت معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی به اتهام معاونت در قتل شبه عمد ۴۰نفر، مشارکت در تسبیب در قتل شبه عمد ۴۰نفر و مشارکت در تسبیب جرح شبه عمد هشت نفر پای میز محاکمه قرار گرفتند. دیروز- دوشنبه- چهارمین و آخرین جلسه محاکمه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزارشد. مقصران حادثه، نماینده دادستان و تعدادی از خانوادههای جانباختگان حاضر بودند.
آخرین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای آنتونف برگزار شد
قاضی دادگاه آخرین اظهارات متهمان را اخذ کرد. و قرار شد بعداز برگزاری جلسهای با هیات هفت نفره کارشناسی که علت حادثه را بررسی کردهاند، رای را صادر کند. زنی که همسرش از جانباختگان هواپیما بود گفت: شوهرم 40 ساله و کارشناس مسؤول راهآهن بود. برای ماموریت کاری عازم طبس بود که در این سانحه هوایی فوت شد. روند دادگاه شش سال به طول انجامیده، بیشتر خانوادهها مجبور بودند راه طولانی را از اصفهان، طبس و دیگر شهرها طی کنند تا به تهران بیایند به این امید که رای زودتر صادر شود. دیروز – دوشنبه – چهارمین و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده بود. خانوادههای کمی در جلسه بودند. متهمان دوباره خلبان را که در سانحه فوت شد. به عنوان مقصر معرفی کردند. امیدواریم زودتر راینهایی که عادلانه و قاطعانه باشد برای متهمان صادر شود.