14
از شایعه کمبود تا افزایش قیمت:

چرا اوضاع نانوایی‌های مشهد به راه نیست؟

  • کد خبر : 775
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
چرا اوضاع نانوایی‌های مشهد به راه نیست؟
در حالی که در روزهای اخیر برخی نانوایی‌های مشهد اقدام به کم فروشی یا تعطیلی نانوایی خود نموده‌اند. مسئولان شهری تاکید دارند کمبودی در توزیع آرد وجود نداشته و هدف نانوایان از این اقدام افزایش نرخ نان است.

به گزارش پایگاه خبری «همزمان»‌، هنوز چند روزی از خبر پلمب نانوایی یک مسئول اتحادیه نانوایان به دلیل تخلفات گسترده از گران‌فروشی گرفته تا کم‌فروشی نمی‌گذرد که دوباره موضوع تهیه نان به دغدغه شهروندان مشهدی تبدیل شده است.

این روزها بسیاری از نانوایان در مشهد به بهانه کمبود آرد و دریافت نصف میزان سهیمه آرد اقدام به تعطیلی زودهنگام واحدهای صنفی خود یا فروش نان به میزان محدود به شهروندان نموده‌اند.

این در حالی است که هفته گذشته محمدرضا هاشمی  معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد در حاشیه جلسه تنظیم بازار استان اعلام کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی از نظر کمبود آرد و نان در شهرستان مشهد نداریم و بازرسی ها از نانوایی به جهت رعایت ساعت پخت بصورت مستمر در حال انجام است. سید محمدرضا هاشمی  در جلسه ستاد تنظیم بازار  شهرستان مشهد افزود: ستاد تنظیم بازار باید در زمینه تامین و توزیع اقلام مصرفی مردم ورود  پیدا کنند.فرماندار مشهد از دستگاه‌های نظارتی خواست تا در حوزه نظارت بر بازار  بیش از پیش فعالیت  داشته باشند.

در همین حال محمد سلطانی سرپرست دادسرای انقلاب مشهد نیز از توزیع  کافی آرد به نانوایی‌های مشهد خبر داد و افزود:‌ به اندازه کافی در اختیار نانوایی‌های استان به ویژه مشهد قرار دارد و اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی آرد را به نرخ مصوب عرضه کرده است. از این رو اگر نانوایی بطور عمد به بهانه اینکه آرد گران شده، سهمیه آرد خود را تحویل نگرفته و نان پخت نکند، مرتکب تخلف شده است.

بخوانید:  مدیریت شهری باید به سمت خوداتکایی گام بردارد

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد ادامه داد: اینکه برخی نانوایی‌ها می‌گویند آرد به میزان لازم وجود ندارد، می‌خواهند قیمت نان را افزایش دهند، از این رو با متخلفان به عنوان اخلالگران اقتصادی برخورد قانونی می‌شود.

همچنین به گفته ‌امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد بیشترین گزارش دریافتی از جانب مردم در مهرماه مربوط به نانوایی‌ها بوده که تعداد ۱۱۹۲ بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر انجام و منجر به تنظیم ۳۹۱ پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد ریال شده است. تعداد ۱۰۶ گشت مشترک با دستگاه‌های متولی مثل تعزیرات حکومتی، بهداشت و اماکن در این حوزه برگزار کردیم، بیشترین گزارش دریافتی از سمت مردم در مهرماه در حوزه نانوایی‌ها بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: برخی نانوایی‌ها خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دادند که این کار تخلف است. نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای باید طبق نرخ‌نامه مصوب کار کنند، تخطی از نرخ‌نامه تخلف است که در صورت مشاهده تخلف، فرم را برای تعزیرات می‌فرستیم.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=775

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.