نیروگاه بیوگازسوز مشهد الگوی سرمایه‌گذاری در ابعاد ملی

نیروگاه بیوگازسوز مشهد الگوی سرمایه‌گذاری در ابعاد ملی

به گزارش پایگاه خبری همزمان،نیروگاه بیوگازسوز مشهد؛ مجید دبیریان با اشاره نامگذاری امسال به عنوان سال “تولید ، دانش بنیان، اشتغال آفرین”، اظهارکرد: همگان می‌دانند تحقق این شعار نیاز به حساسیت برنامه محورانه و کاربردی همه دستگاه‌ها دارد.

وی افزود: شاخصه اصلی برای مقاوم ساختن کشور در مقابل تلاطمات داخلی و خارجی، به‌ویژه تحریم‌های ظالمانه، تقویت اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری زاییده از درون، یا به عبارت دیگر، همان اقتصاد دانش‌بنیان است که در آن، دانش و فناوری، حرف اول را می‌زند و ارزش افزوده اصلی در محصولات تولیدی، نه به واسطه خطوط تولید و ماشین‌آلات، بلکه به واسطه فناوری و دانش نخبگانیِ ایجاد شده در آن صنعت است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری مشهد مقدس، اقدامات بسیار خوبی برای توسعه اکوسیستم نوآوری و دانش‌بنیان در شهر مشهد انجام شده و لکن کماکان یکی از چالش‌های اصلی در این اکوسیستم، تجاری‌‌سازی محصولات دانش‌بنیان از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

دبیریان افزود: در این راستا قرارداد نیروگاه بیوگازسوز مشهد به عنوان یکی از سیاست‌های شاخص شورای ششم و از اهداف کلان مدیریت شهری در راستای کاهش آلایندگی های محیط زیست شهری، تعریف و با استفاده از رویکرد اقتصاد چرخشی و نگاه هم زمان به تحقق منافع بخش خصوصی و منافع عمومی برای اولین بار در کشور و با سرمایه گذاری 100 درصد بخش خصوصی منعقد شد.

وی گفت: این قرارداد در حوزه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و تحت نظارت کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر منعقد شد و امیدوارم پروژه نیروگاه بیوگازسوز به عنوان یکی از پروژه های منحصر به فرد و پیشتاز در حوزه پسماند به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی، الگوی سرمایه‌گذاری مناسبی در کشور باشد.