به گزارش پایگاه خبری همزمان،نتفلیکس؛ اولین قدم محکم نتفلیکس در این زمینه استخدام مایک وردو (Mike Verdu) به عنوان نایب رئیس بخش توسعه بازیهای برای گسترش دادن فعالیت خود بود. مایک وردو سابقه فعالیت در الکترونیک آرتز و فیسبوک را دارد.
مایک وردو در الکترونیک آرتز روی سری بازیهای Medal of Honor و Command & Conquer کار کرده. و در فیسبوک نیز وظیفه آوردن بازیها به هدست واقعیت مجازی Oculus را داشت. حالا طی جلسهای با سهامداران این شرکت از برنامههای خود به صورت کامل رونمایی کرده. و فعلا تمرکز خود را روی بازیهای موبایلی قرار داده است.
ورود رسمی نتفلیکس به ساخت بازی های ویدیویی
ما بازیها را به عنوان یک دسته محتوای جدید برای خود میبینیم. مشابه ورود به زمینه فیلمهای اورجینال، انیمیشن و برنامههای تلویزیونی بدون فیلمنامه. بازیها بدون هزینه اضافی مشابه فیلم و سریالها در اختیار مشترکین قرار داده میشود. در ابتدا، ما اولویت خود را بازیهای موبایلی قرار دادهایم.
ما مثل همیشه از ارائه فیلمها و مجموعههای تلویزیونی خود بسیار هیجان زده هستیم. و انتظار داریم که با یک افزایش سرمایه و رشد در همه دستههای محتوای خود روبه رو شویم. از آنجایی که حدود یک دهه از تلاش ما برای ساخت آثار اورجینال گذشته، فکر میکنیم که زمان مناسب فرا رسیده تا پی ببریم مشترکین ما چقدر به بازیهای ویدئویی اهمیت میدهند.
نتفلیکس برای ورود به صنعت ویدئو گیم، نسبت به آمازون و گوگل بیشتر احتیاط کرده. تا مثل آنها با مشکل روبه رو نشود. آمازون و گوگل دو تا از بزرگترین شرکتهای جهان هستند که با وجود منابع بی نهایت خود، نتوانسته در صنعت بازیهای ویدئویی موفق باشند. گوگل استیدیا را میتوان یک پلتفرم شکست خورده دانست و تمام استودیو بازیسازی آن بسته شدهاند. آمازون نیز هنوز نتوانسته یک بازی خوب عرضه کند. و چند ماه پیش یکی از بازیهای ارباب حلقههای آنها کنسل شد.
اما نتفلیکس استراتژی متفاوتی دارد. و اول روی کاربران فعلی خود تمرکز کرده و بازیها را از طریق گوشیهای هوشمند در دسترس قرار میدهد. احتمالا این دری به روی افرادی که خود را گیمر نمیدانند باز خواهد کرد. این یک استراتژی گیمرهای اصلی و هاردکور را که آمازون و گوگل به دنبال آنها بودند. را هدف قرار نداده و از این رو احتمال موفقیتهای آن بیشتر است.