15

نتفلیکس رسما به صنعت ساخت بازی ‌های ویدیوئی وارد شد

  • کد خبر : 2768
  • 03 آگوست 2021 - 7:26
نتفلیکس رسما به صنعت ساخت بازی ‌های ویدیوئی وارد شد
در چند هفته گذشته شایعات زیادی به ورود نتفلیکس به صنعت بازی‌های ویدئویی اشاره داشتند و اکنون این موضوع به صورت رسمی تایید شده است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان،نتفلیکس؛ اولین قدم محکم نتفلیکس در این زمینه استخدام مایک وردو (Mike Verdu) به عنوان نایب رئیس بخش توسعه بازی‌های برای گسترش دادن فعالیت خود بود. مایک وردو سابقه فعالیت در الکترونیک آرتز و فیسبوک را دارد.

 مایک وردو در الکترونیک آرتز روی سری بازی‌های Medal of Honor و Command & Conquer کار کرده. و در فیسبوک نیز وظیفه آوردن بازی‌ها به هدست واقعیت مجازی Oculus را داشت. حالا طی جلسه‌ای با سهام‌داران این شرکت از برنامه‌های خود به صورت کامل رونمایی کرده. و فعلا تمرکز خود را روی بازی‌های موبایلی قرار داده است.

ورود رسمی نتفلیکس به ساخت بازی ‌های ویدیویی

ما بازی‌ها را به عنوان یک دسته محتوای جدید برای خود می‌بینیم. مشابه ورود به زمینه فیلم‌های اورجینال، انیمیشن و برنامه‌های تلویزیونی بدون فیلم‌نامه. بازی‌ها بدون هزینه اضافی مشابه فیلم و سریال‌ها در اختیار مشترکین قرار داده می‌شود. در ابتدا، ما اولویت خود را بازی‌های موبایلی قرار داده‌ایم.

ما مثل همیشه از ارائه فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی خود بسیار هیجان زده هستیم. و انتظار داریم که با یک افزایش سرمایه و رشد در همه دسته‌های محتوای خود روبه رو شویم. از آنجایی که حدود یک دهه از تلاش ما برای ساخت آثار اورجینال گذشته، فکر می‌کنیم که زمان مناسب فرا رسیده تا پی ببریم مشترکین ما چقدر به بازی‌های ویدئویی اهمیت می‌دهند.

نتفلیکس رسما به صنعت ساخت بازی ‌های ویدیوئی وارد شد

نتفلیکس برای ورود به صنعت ویدئو گیم، نسبت به آمازون و گوگل بیشتر احتیاط کرده. تا مثل آن‌ها با مشکل روبه رو نشود. آمازون و گوگل دو تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان هستند که با وجود منابع بی نهایت خود، نتوانسته در صنعت بازی‌های ویدئویی موفق باشند. گوگل استیدیا را می‌توان یک پلتفرم شکست خورده دانست و تمام استودیو بازی‌سازی آن بسته شده‌اند. آمازون نیز هنوز نتوانسته یک بازی خوب عرضه کند. و چند ماه پیش یکی از بازی‌های ارباب حلقه‌های آن‌ها کنسل شد.

بخوانید:  پیشگویی نوستراداموس برای سال ۲۰۲۲

اما نتفلیکس استراتژی متفاوتی دارد. و اول روی کاربران فعلی خود تمرکز کرده و بازی‌ها را از طریق گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار می‌دهد. احتمالا این دری به روی افرادی که خود را گیمر نمی‌دانند باز خواهد کرد. این یک استراتژی گیمرهای اصلی و هاردکور را که آمازون و گوگل به دنبال آن‌ها بودند. را هدف قرار نداده و از این رو احتمال موفقیت‌های آن بیشتر است.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2768

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.