10
اقتصاد جهان در گرو همه گیری یک ویروس:

سیل کرونا صنعت گردشگری را با خود برد

  • کد خبر : 756
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
سیل کرونا صنعت گردشگری را با خود برد
در این مطلب به بررسی تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری و هر آنچه که باید درباره ویروس کرونا بدانید پرداخته شده است. همچنین این مطلب شامل لینک‌های بسیار مفیدی است که از طریق آن‌ها می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری در رابطه با ویروس کرونا به دست آورید.

در این مطلب به بررسی تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری و هر آنچه که باید درباره ویروس کرونا بدانید پرداخته شده است. همچنین این مطلب شامل لینک‌های بسیار مفیدی است که از طریق آن‌ها می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری در رابطه با ویروس کرونا به دست آورید.

سوالات متداول تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

ویروس کرونا چه تاثیری بر روی اقتصاد صنعت گردشگری داشته است؟

تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری
تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

طبق بررسی‌های شورای جهانی سفر و گردشگری با شیوع ویروس کرونا، بیش از ۷۵ میلیون شغل در صنعت توریسم و گردشگری در معرض خطر هستند.

تحقیقات نشان می‌دهند که از دست دادن تولید ناخالص داخلی در بخش سفر و گردشگری ۲٫۱ تریلیون دلار بر اقتصاد جهان زیان وارد کرده است.

آیا سفر در شرایط کنونی ایمن است؟

وقتی پای سفرهای بین المللی به میان می‌آید، شرایط به سرعت تغییر می‌کند. با این حال، بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان مردم خود را از سفر به خصوص سفرهای بین المللی منع می‌کنند.

به عنوان مثال وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا، با انتشار توصیه نامه بهداشتی جهانی شهرواندن این کشور را از تمامی سفرهای بین المللی منع می‌کند.

کدام کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت سفر ایجاد کرده‌اند؟

تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری
تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

وب سایت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، به طور منظم لیست کشورها و مناطقی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای سفرها محدودیت ایجاد کرده‌اند را منتشر و به روزرسانی می‌کند. بسیاری از این محدودیت‌ها شامل: عدم اجازه ورود به غیر شهروندان، خود قرنطینگی به مدت ۱۴ روز، قرنطینه به محض ورود و صدور گواهینامه پزشکی برای مسافران است تا نشان دهد که آن‌ها عاری از هرگونه نشانه‌های بیماری و قادر به سفر کردن هستند.

اطلاعاتی در رابطه با ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها

وب سایت Airport-technology که اخبار ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان را منتشر می‌کند، اطلاعات به روزی از ایرلاین‌هایی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و تمهیداتی که فرودگاه‌ها برای جلوگیری از انتشار این ویروس تدارک می‌بینند را منتشر می‌کند.

کدام پروازها پس از شیوع ویروس کرونا کنسل شده‌اند؟

تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری
تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده است تا بسیاری از مردم از سفرهای بین المللی اجتناب کنند، در نتیجه بسیاری از پروازها در سراسر جهان کنسل شده‌اند.

در وب سایت Independent می‌توانید لیست تمام ایرلاین‌هایی را که پروازهای خود را اثر شیوع کرونا کنسل و یا مسیرهای پروازی خود را کاهش داده‌اند را بیابید. به علاوه در وب سایت Forbes می‌توانید لیستی کامل از تمامی ایرلاین‌های مهمی را که ویروس کرونا قوانین استردادی و تغییر بلیط آن‌ها را تغییر داده است را داشته باشید.

برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد قوانین صدور مجدد بلیط، استرداد و یا قوانین کنسلی، می‌توانید به وب سایت یاتا مراجعه کنید.

با انتشار ویروس کرونا چه اتفاقی برای رزرو هتل خواهد افتاد؟

وب سایت Forbes لیستی از هتل‌های زنجیره‌ای مهم در سراسر جهان همراه با جزئیات آن‌ها و اینکه ویروس کرونا چه تاثیری بر روی آن‌ها داشته است و قوانین تغییر و کنسلی هتل ارائه می‌دهد.

علاوه بر این لیست می‌توانید توصیه‌های عمومی برای تغییر رزرو هتل را در وب سایت TravelPerk دنبال کنید.

Airbnb نیز دیگر وب سایتی است که در آن می‌توانید به تمام اخبار درباره تاثیرات ویروس کرونا بر هتلداری از جمله: قوانین کنسلی، توصیه‌هایی به میزبانان هتل‌ها برای ایمن نگه داشتن اقامتگاه‌های خود و راهنمایی‌هایی برای اینکه چطور به کسانی که در این مورد سوالی دارند پاسخ داده شود، ارائه می‌دهد.

چطور می‌توانیم هنگام سفر از خودمان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

لیستی که سازمان بهداشت جهانی برای ایمن ماندن در برابر ویروس کرونا منتشر می‌کند، و شامل بهترین توصیه‌ها در این زمینه از جمله شستن مرتب دست‌ها با صابون و آب گرم و ضدعفونی آن با محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی، اجتناب از تماس دست‌ها با چشم‌ها، بینی و دهان، رعایت فاصله اجتماعی با افراد دیگر و … را می توانید در این وب سایت مشاهده کنید.

بخوانید:  بایدن یا ترامپ؟

آیا هنگام پرواز باید از ماسک استفاده کنیم؟

تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری
تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل‌های مشخصی در رابطه با استفاده از ماسک در پی شیوع ویروس کرونا ارائه می‌دهد و بیان می‌کند که استفاده از ماسک در زمان‌هایی که:

  • از شخصی مبتلا به بیماری کرونا مراقبت می‌کنید.
  • اگر بیمار هستید و یا نشانه‌هایی از بیماری را دارید.

ضروری است.

با این حال استفاده همگانی از ماسک که در بسیاری از کشورهای آسیایی دیده می‌شود، می‌تواند به عنوان نشانه‌ای رفتاری برای بهبود سلامت فردی و رعایت فاصله اجتماعی، عمل کند.

از آنجاییکه ویروس کرونا در سطح جهانی گسترش پیدا کرده، به همین دلیل تاثیر شگرفی در ورزش و سرگرمی داشته است. برای مثال بازی های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو و بازی‌های پارالمپیک اروپا ۲۰۲۰، هر دو تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده‌اند.

برای اطلاع از کنسلی وقایع ورزشی و فرهنگی می‌توانید به وب سایت نیویورک تایمز مراجعه کنید.

با انتشار ویروس کرونا کدام موزه‌ها بسته شده اند؟

وب سایت Art Newspaper اخباری به روز از مراکزی فرهنگی که با اپیدمی ویروس کرونا موقتا درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بسته اند، منتشر می‌کند.

سوالات متداول عمومی در رابطه با ویروس کرونا

تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری
تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

ویروس کرونا چیست؟

ویروس کووید- ۱۹ برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در ووهان چین دیده شد. برای نخستین بار این عفونت در محصولات دریایی بازار ماهی فروشان ووهان چین دیده شد، اما بعدها از شخصی به شخص دیگر منتقل شد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده بیان می کند که: “ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که برخی از آن‌ها باعث ایجاد بیماری در انسان و برخی از آن‌ها باعث ایجاد بیماری در حیواناتی مثل شتر، گربه‌ها و خفاش‌ها می‌شوند.”

نشانه‌های ویروس کرونا چیست؟

از نشانه‌های ویروس کرونا می‌توان به مواردی مانند تب، گلودرد، سردرد و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

ویروس کووید- ۱۹ می‌تواند باعث به وجود آمدن بیماری‌های تنفسی، به خصوص در کسانی که سیستم تنفسی ضعیف‌تری دارند مانند سالمندان و افراد بسیار جوان شود.

طبق بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی دوره نهفتگی ویروس کرونا، ۱۴ روز است.

چگونه ویروس کرونا منتقل می‌شود؟

این ویروس می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. برای مثال اگر فردی سالم در تماس با ترشحات ناشی از سرفه فرد بیمار قرار بگیرد، می‌تواند به این ویروس آلوده شود.

همچنین ویروس کرونا از طریق تماس شیئی که قبلا فردی بیمار آن را لمس کرده است می‌تواند به فرد سالم منتقل شود.

چطور می‌توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد؟

در ادامه تعدادی از دستورالعمل‌هایی که سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه داده آورده شده است:

دست‌هایتان را به طور مرتب با آب و صابون بشویید – دست‌هایتان را به طور مرتب با آب گرم و صابون بشویید و با محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی، ضدعفونی کنید.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید – فاصله خود را با افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند یا تب دارند حداقل به میزان ۱ متر حفظ کنید.

از تماس دست‌ها با بینی، دهان و چشم‌ها خودداری کنید – اگر با دست‌هایتان سطحی آلوده را لمس کنید بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار خواهید گرفت.

بهداشت تنفسی را رعایت کنید – هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و سپس دست‌های خود را بشویید و دستمال خود را در سطل زباله بیندازید.

دیگر لینک‌های مفید برای ویروس کرونا

در وب سایت Worldometer می‌توانید به آمار لحظه‌ای ویروس کرونا در سراسر جهان دسترسی داشته باشید.

همچنین برای آگاهی از مراقبت‌های عمومی برای پیشگیری از شیوع کرونا می‌توانید به وب سایت سازمان بهداشت جهانی مراجعه کنید

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=756

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.