۹۰ درصد بومی‌سازی قطعات حفاری قطارشهری مشهد

۹۰ درصد بومی‌سازی قطعات حفاری قطارشهری مشهد

به گزارش پایگاه خبری همزمان،بومی‌سازی قطعات حفاری قطارشهری مشهد؛موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگویی با اشاره به بومی‌سازی نوار آب بند در ساخت مترو به همت شرکت‌های دانش‌بنیان در قطارشهری مشهد، اظهارکرد: دستگاه حفار، قطعات پیش‌ساخته بتنی را در کنار یکدیگر قرار داده و با فشردن و کنارهم چیدن این قطعات، تونل ایجاد می‌کند.

وی گفت: این قطعات بتنی با یک نوار آب بند و لاستیک باید آب‌بندی شوند؛ پیش‌تر این تکنولوژی در اختیار کشورهای دیگر قرار داشت ولی امروز به همت کارشناسان ایرانی، بومی‌‎سازی شده است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه این بومی‌سازی تا 50 درصد موجب تسریع در فرآیندها شده و در بخش انتفاع مالی نیز بیش از25 درصد موجب کاهش هزینه شده و صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است، افزود: علاوه بر این، در حوزه تعمیرات، با بهره‌گیری از روش مهندسی معکوس، گام های بسیار ارزشمندی برداشته شده است.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: با همت شرکت‌های دانش‌بنیان اکنون بیش از90 درصد قطعات حفاری قطارشهری مشهد، بومی‌سازی شده است.