8
با طولانی شدن روند مبارزه با ویروس کووید۱۹::

۴۰ درصد از کادر درمانی مشهد به کرونا مبتلا شدند

  • کد خبر : 1039
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۴۰ درصد از کادر درمانی مشهد به کرونا مبتلا شدند
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه گفت: حدود ۴۰ درصد از کادر درمان مشهد شامل پرستار و پزشک به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری «همزمان»،

حسن گچپزان رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه که خود به کرونا مبتلا شده و اکنون دوران قرنطینه را سپری می‌کند گفت:  بخش زیادی از همکارانمان که در بیمارستان‌های مشهد به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته‌اند و یا در حال درمان هستند، اما با کمال تاسف تعدادی از کادر درمان دعوت حق را لبیک گفته و شهید خدمت شده‌اند.
او افزود: تعداد کادر پرستاری عضو نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه شامل مشهد، کلات، چناران و فریمان ۱۱ هزار نفر است.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد با اشاره به خطر ابتلای روزافزون مردم و کادر بهداشت و درمان به کرونا ادامه داد: در شرایط کنونی تعطیلی کامل شهر‌های سیاه و قرمز در خراسان رضوی ضروری است چراکه هیچ مساله اقتصادی مهم‌تر از جان مردم نیست.
گچپزان بیان کرد: مردم تا جایی که می‌توانند از منازل خود بیرون نروند و اگر برای خود و دیگران ارزش قائل هستند برای پیشگیری از این بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس تمام شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت خراسان رضوی در ۱۷ شهرستان، زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1039

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.