13

کاهش نزدیک به ۴۰درصدی درآمد شرکتهای ترامپ در ۲۰۲۰

  • کد خبر : 2236
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۴۰
کاهش نزدیک به ۴۰درصدی درآمد شرکتهای ترامپ در ۲۰۲۰
گزارش اموال ترامپ در پایان دوره ریاست‌ جمهوری از بدهی بیش از ۳۰۰میلیون دلاری شرکتهای ترامپ خبر می‌دهد

گزارش اموال ترامپ در پایان دوره ریاست‌ جمهوری از بدهی بیش از ۳۰۰میلیون دلاری شرکتهای ترامپ خبر می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری همزمان،دونالد ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری در حال بازگشت به کسب‌وکار خانوادگی‌اش است، کسب‌وکاری که درپی تعطیلی‌‌ها و محدودیت‌های دوران همه‌گیری کرونا ویران شده است. بنابر گزارش اموال ترامپ، درآمد او از زمین گلفش در نزدیکی میامی، هتلش در واشینگتن و هر دو اقامتگاه تفریحی که در اسکاتلند دارد، درکل بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است. 

درپی حمله ششم ژانویه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، بانک‌ها، کارگزاران املاک و مستغلات و سازمان‌های گلف اعلام کردند که به هرگونه همکاری خود با شرکت ترامپ خاتمه می‌دهند. اما خبرهای بد برای امپراتوری مالی ترامپ به اینجا تمام نشد و گزارش اموال او هم‌زمان با خروجش از کاخ سفید، درپی این خبرها منتشر شد.

بدهی قابل توجه شرکتهای ترامپ

این گزارش نشان می‌دهد شرکتهای ترامپ با بدهی قابل‌توجهی به میزان بیش از ۳۰۰میلیون دلار روبه‌روست که موعد پرداخت بخش عمده‌ای از آن در چهار سال آینده سر می‌رسد. تنها نقطه روشن در این گزارش مالی به افزایش چند میلیون دلاری درآمد اقامتگاه تفریحی مارالاگوی ترامپ در پالم‌بیچ فلوریدا برمی‌گردد که حالا پس از ریاست‌جمهوری، خودش هم در آنجا ساکن شده است.

اریک ترامپ که در طول چهار سال گذشته همراه با برادرش دونالد ترامپ جونیور اداره سازمان ترامپ را برعهده داشته‌اند، روز پنج‌شنبه دوم بهمن‌ماه، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که این گزارش مالی همه داستان را نمی‌گوید. او بدهی‌ها را «ناچیز» و چشم‌انداز آینده شرکت را درخشان دانست، به‌ویژه درمورد استراحتگاه‌های تفریحی گلف‌بازی.  

اریک ترامپ با اشاره به سود «ده‌ها میلیون» دلاری در کسب‌وکارهای مربوط به گلف، گفت: «کار در حوزه گلف هرگز به این اندازه قوی نبوده است. ما صدها و صدها عضو جدید جذب کرده‌ایم.»

پسر دوم دونالد ترامپ همچنین از اقدام‌های احتمالی پس از دوران ریاست جمهوری ترامپ گفت و چشم‌انداز هجوم درخواست‌کنندگان برای عقد قراردادهای جدید دریافت مجوز قرار دادن نام ترامپ برروی یک محصول یا ساختمان، در ازای پرداخت هزینه. به گفته او، این‌گونه قراردادها پیش از این برای شرکت ده‌ها میلیون دلار درآمد به‌همراه داشته است. 

بخوانید:  پردرآمدترین یوتیوبرهای جهان در سال 2021

اما بر اساس گزارش وضعیت مالی شرکتهای ترامپ، کلوپ ملی گلف دورَل در نزدیکی میامی، که میان زمین‌های گلف این شرکت خانوادگی از همه پردرآمدتر است، سال گذشته ۴۴.۲ میلیون دلار، یعنی ۳۳میلیون کمتر از ۲۰۱۹ درآمد داشته است. هتل بین‌المللی ترامپ در واشینگتن هم که نامش زمانی درمیان لابی‌گران و دیپلمات‌ها بر سر زبان‌ها بود، در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۵.۱ میلیون دلار، یعنی ۶۰درصد کمتر از سال پیش از آن درآمد داشته است. 

باشگاه گلف ترن‌بری ترامپ در اسکاتلند نیز سال گذشته با بیش از ۶۰ درصد سقوط، کمتر از ۱۰میلیون دلار درآمد کسب کرده و درآمد باشگاه گلف این خانواده در ابردین هم تقریبا به همین نسبت کاهش یافته است.

در این میان اقامتگاه تفریحی مارالاگو با رشد ۱۰درصدی، سال گذشته ۲۴.۲میلیون دلار درآمد داشته و باشگاه گلف نزدیک به آن و باشگاه دیگر واقع‌در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی نیز با افزایش حدود پنج درصدی هر یک ۱۳میلیون دلار درآمد داشته‌اند.  

براساس گزارش مالی مربوط به شرکت ترامپ به نظر می‌رسد درآمد حاصل از چهار ساختمان مهم تجاری این شرکت، برج ترامپ در خیابان پنجم نیویورک، یک ساختمان در وال استریت و دو برجی که در اختیار شرکت بزرگ املاک و مستغلات ورنادو (Vornado) است- در طول همه‌گیری کرونا نسبت به سال پیش تغییر چندانی نکرده و روی‌هم‌رفته بیش از ۲۰میلیون دلار بوده است. 

در طول سال ۲۰۲۰ و چند هفته نخست از سال جاری، هتل‌ها، اقامتگاه‌های تفریحی، ساختمان‌های اداری، قراردادهای صدور مجوز استفاده از نام و دیگر دارایی‌های ترامپ در مجموع دست‌کم ۲۷۸ میلیون دلار درآمد برای او به ارمغان آورده است، رقمی که دست‌کم یک‌سوم از درآمد تقریبا ۴۵۰میلیون دلاری ترامپ در سال ۲۰۱۹ کمتر است. 

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=2236

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.