11
افزایش نفود بازار چین در اروپا:

شیائومی سومین گوشی محبوب اروپایی ها

  • کد خبر : 1202
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۲
شیائومی سومین گوشی محبوب اروپایی ها
به تازگی آمار فروش و سود شیائومی در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ اعلام شده که بر این اساس، گوشی‌ساز چینی برای اولین بار در خارج چین، بیشتر از داخل این کشور، فروش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری همزمان، طبق آخرین آمارهای فروش سه ماهه سوم 2020 ، ۵۵ درصد فروش شیائومی خارج چین است.

برای نخستین بار است که شیائومی به چنین موفقیتی دست پیدا می‌کند و توانسته بازارهای خارج چین را به نحو مؤثری هدف بگیرد.

البته شیائومی در هند پیش از این هم محبوب‌ترین برند بود، طوری که مطابق آمار در ۱۳ سه ماهه اقتصادی پیاپی، بیشترین آمار فروش را در این کشور داشته است.

اگر وضعیت شیائومی را با سال پیش مقایسه کنیم، می‌بینیم که نسبت به زمان مشابه سال پیش، آمار فروش خارج کشور این شرکت ۲ برابر شده است.

همچنین میزان فروش سه ماه سوم شیائومی ۱۰.۹۷ میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به سال پیش ۳۴.۵ درصد بیشتر شده است.

اما در کشورهای غرب اروپا هم شیائومی وضعیت خوبی پیدا کرده و آمار فروش شیائومی در این کشورها ۱۰۷ درصد بیشتر شده. حالا شیائومی سومین فروشنده بزرگ گوشی در غرب اروپاست.

به صورت تفکیکی، شیائومی، سومین گوشی محبوب فرانسه، چهارمین گوشی محبوب آلمان، دومین گوشی محبوب ایتالیا و حتی محبوب‌ترین گوشی اسپانیا است!

البته دست‌کم قسمتی از این محدودیت ناشی از اعمال فشار آمریکا بر گوشی‌ساز دیگر چینی، یعنی هوواوی است.

کاخ سفید مدتهاست که به بهانه ارتباط اطلاعاتی هوواوی با دولت چین، هوواوی را محدود کرده و فروش نیمه‌هادی‌ها و فناوری‌های آمریکایی را به این شرکت، ممنوع کرده است.

بخوانید:  امارات متحده صدور ویزا برای ایرانیان ر ا متوقف کرد

همین امر باعث شده که گوشی‌ساز شنژن، تا حد زیادی از گوشی‌ساز پکنی عقب بیفتد.

بر اساس آمارهای ارائه شده؛ میزان فروش جهانی هوواوی ۱۵.۱ میلیون دستگاه در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ کاهش یافت، این در حالی بود که شیائومی ۱۴.۵ میلیون دستگاه بیشتر فروخت. در اروپا به صورت خاص، هوواوی کاهش فروش ۲۵ درصد و شیائومی افزایش فروش ۸۸ درصد داشت.

شیائومی که در ابتدای امر تقلیدکار صرف از آی‌فون و اپل محسوب می‌شد، حالا توانسته سومین گوشی‌ساز پرفروش دنیا شود و اپل را به رتبه چهارم تنزل دهد! دست‌کم این امر تا زمان رونمایی جهانی از آی‌فون ۱۲ ادامه خواهد داشت.

در دنیای گوشی‌سازها، جنگ‌ها و مانورهای اقتصادی همچنان ادامه دارد. مثلا به تازگی دولت آمریکا به کوالکام اجازه داده که تراشه‌ها میان‌رده به هوواوی بفروشد و اندکی از فشار روی این شرکت کاسته شده، در صورتی که حالا شیائومی نگران تامین قطعات خود است. این نگرانی به خاطر همه‌گیری کروناست که کارخانه‌های هندی را به تعطیلی کشانده و تامین قطعه شیائومی را مشکل کرده است.

لینک کوتاه : https://hamzamaan.ir/?p=1202

برچسب ها

نظرات شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.